" ယာဥ္အုိယာဥ္ေဟာင္းမ်ား အစားထုိးလဲလွယ္ေရး အစီအစဥ္အရ ေမာ္ေတာ္ကားသြင္းကုန္ပါမစ္ ထုတ္ေပးမႈ အစီအစဥ္အား အထူးကိစၥတစ္ရပ္အေနျဖင့္ ေန႔ခ်င္းၿပီးေဆာင္ရြက္ေပးရန္ စီစဥ္ထားဟု စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦး၀င္းျမင့္က စက္တင္ဘာလ ၁၈ ရက္ေန႔တြင္ ေနျပည္ေတာ္၌ ျပဳလုပ္သည့္ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ဆန္စပါးအထူးျပဳကုမၸဏီမ်ား၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဆန္စပါးအသင္းမွ တာ၀န္ရိွသူမ်ားႏွင့္ေတြ႕ဆုံပြဲ ႊWeekly Eleven မွာ ေရးထားတဲ့သတင္းေလးျဖစ္ပါတယ္။ ႏွစ္ေပါင္းေလးဆယ္ေလာက္ရိွၿပီျ ကားအုိႀကီးေတြကုိ မေမာင္းရေတာ့ဘူး။ ဒီကားေတြဟာ ၿမိဳ ့အဂၤါရပ္နဲ ့မညီမညြတ္ဘူး။ အႏၱရာယ္ရွိတယ္။ အိတ္ေဇာပုိက္က ထြက္တဲ့ကာဗြန္ဒုိင္ေအာက္ဆုိက္ေ ဒါဆုိရင္ ဒီေနရာမွာ ဘယ္လုိမ်ဳိး ဒိထက္ေကာင္းတ့ဲအုိင္ဒီယာကုိ မင္းအေနနဲ ့ေပးမလဲလုိ ့ေမးရင္ က်ေနာ္က ဒီလုိေျပာခ်င္ပါတယ္။ ကားေတြ အလြန္အမင္းအုိေနတာက ျပႆနာမဟုတ္ပါဘူး။ ျပႆနာက လူေတြနဲ ့သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ကုိ အႏၲရာယ္မျဖစ္ဖုိ ့အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒါကုိပဲ အဓိက စဥ္းစားရမယ္ထင္ပါတယ္။ ျဖစ္ႏုိင္ရင္ ႏုိင္ငံျခားက ကားအသစ္ေတြကုိလည္း ဆက္ၿပီးတင္သြင္းပါ။ ဒါက လုပ္သင့္တဲ့ကိစၥ။ မသြင္းပဲထားရင္ ကားေစ်းေတြက ႀကီးသထက္ႀကီးလာတယ္။ ႏုိင္ငံျခားမွာ ေဒါ္လာ တစ္ေထာင္တန္ကားက ျမန္မာျပည္မွာ သိန္းေလးငါးရာ ေပးရတာက သဘာဝမၾကဘူး။ သိန္းေလးရာဆုိတာက ေဒါ္လာ ေလးေသာင္းေက်ာ္ရွိတယ္။ ဒီေငြနဲ ့သာဆုိရင္ ၾသစေတ်းလ်မွာ ပရာဒုိေနာက္ဆုံးေပါ္ေတာင္ ဝယ္လုိ ့ရတယ္။ ဒီလုိ ေပါ္လစီေတြဟာ အဓိက ျပည္သူေတြကုိပဲ ထိခုိက္ေစတယ္။ အာဏာပုိင္ေတြကေတာ့ ေထာတာေပါ့။ ဒါက အရမ္းကုိ လူလည္ၾကတဲ့ ကိစၥ။ ကားေဟာင္းေတြက ျပႆနာမဟုတ္ဘူး။ ျပႆနာက လူေတြနဲ ့ပတ္ဝန္းက်င္ကုိ အႏၲရာယ္မျဖစ္ဖုိ ့ဆုိၿပီး အထက္မွာေျပာခဲ့တယ္။ ဒါကို အဂၤလိပ္လုိေခါ္ရင္ Safety လုိ ့ ့ေခါ္တယ္။ ဒါေတြေကာင္းေနသမွ်ကာလပတ္လုံး ကားေဟာင္းလည္း အသုံးဝင္တယ္။ လူေတြကုိ အႏၱရာယ္မေပးဘူး။ Safety က ဘာလဲဆုိတာကို သိသေလာက္ရွင္းျပမယ္။ ကားမွာ ေရွ ့မီးေနာက္မီး၊ ဘရိတ္မီး၊ အခ်က္ျပမီး၊ ခါးပတ္၊ ကားတာယာ၊ ဆီယုိမႈ၊ ဘရိတ္၊ ကားေဘာ္ဒီ၊ စတဲ့ အရာေတြဟာ သတ္မွတ္ထားတဲ့ စံႏႈံးအတုိင္းရွိေနရင္ ဒီကားဟာ အႏၲရာယ္ကင္းတယ္။ ဒါကုိ တႏွစ္တခါ ကားကြ်မ္းက်င္သူအာဏာပိုင္ ( Inspector) က ပုံမွန္စစ္ေဆးရမယ္။ သတ္မွတ္ထားတဲ့ Standard မွီရင္ ကားလမ္းေပါ္မွာ ေမာင္းႏုိင္မယ္။ မမွီရင္ မွီတဲ့အထိျပင္ပါ။ ၾသစေတ်းလ်ႏုိင္ငံမွာ က်ေနာ့္ရဲ ့ကားကုိ ပုံမွန္ တႏွစ္တခါ စစ္ေဆးရတယ္။ စစ္ေဆးခကုိ ေပးရတယ္။ ဒီဌာနက ဒီေငြေတြနဲ ့လည္ပတ္တယ္။ အစုိးရေတာင္အခြန္ရတယ္။ ကားပုိင္ရွင္ေကာ ကားမရွိတဲ့လူေတြေကာဟာ အက်ဳိးရွိတယ္။ တခ်ဳိ ့ကားေတြဆုိရင္ ႏွစ္ေပါင္း ၇ဝ-ေလာက္ရွိၿပီ။ ဒီကားေတြကုိလည္း ၾသစေတ်းလ်အစုိးရက အုိေနၿပီ...ဒါ့ေၾကာင့္ သံရည္က်ဳိစက္ပုိ ့ပါ။ မေမာင္းပါနဲ ့လုိ ့မေျပာဘူး။ ဥပေဒလည္း မထုတ္ဘူး။ ဒါေပမ့ဲ ကားတုိင္းက Safety Standard ကုိလုိက္နာရတယ္။ မလုိက္နာရင္ မွတ္ပုံတင္ ( Registration ) မထုတ္ေပးဘူး။ မထုတ္ေပးေတာ့ ကားပုိင္ရွင္က သူ ့ကားကုိ ေစ့ဖ္တီးစည္းကမ္းနဲ ့ ကုိက္ညီေအာင္ျပင္တယ္။ ျပင္ၿပီးရင္ အင္စပတ္ရွင္ဝင္တယ္။ အင္စပတ္တာက ေအာင္တယ္ဆုိမွ ဒီကားဟာ လမ္းေပါ္တက္ရေတာ့တယ္။ ဒါက က်ေနာ္နားလည္တဲ့ အၾကမ္းဖ်င္း။ ဒီဥပမာေတြကုိၾကည့္ရင္ ကားေဟာင္းေတြ ကားအုိႀကီးေတြကုိ ဘာ့ေၾကာင့္မ်ား လႊင့္ျပစ္ရမွာလဲ။ ကားအုိႀကီးေတြခ်စ္တဲ့ လူတစ္ခ်ဳိ ့ဆုိရင္ ၁၉၄ဝ-ေလာက္ကတည္းက ကားေတြကုိ ေသေသခ်ာခ်ာလွလွပပျပင္ၿပီး အျမတ္တႏုိးစီးၾကတယ္။ အလွျပၾကတယ္။ ဒီကားေတြကလည္း ေနာက္ဆုံးေပါ္ကားေတြထက္ေစ်းအရမ္ ေနက္တစ္ခုရွိေသးတယ္။ ကားအုိေတြရဲ ့အင္ဂ်င္ေတြက အရမ္းေဟာင္းေနၿပီ။ အုိေနၿပီဆုိေတာ့ ကာဗြန္ဒုိင္ေအာက္ဆုိက္ထုတ္လႊင့္ ဒါ့အျပင္ ျမန္မာျပည္မွာ ယဥ္ေမာင္းလုိင္စင္ထုတ္ေပးတဲ့စည္ ၾသစေတ်းလ်ႏုိင္ငံရဲ ့ကားလုိင္စင္က ျမန္မာျပည္မွာဆုိရင္ မွတ္ပုံတင္ပဲ။ အရမ္းအေရးႀကီးတယ္။ ဒီႏုိင္ငံကရတဲ့ ယဥ္ေမာင္းလုိင္စင္နဲ ့ ႀကိဳက္တဲ့ႏိုင္ငံကုိသြား....ႏုိ သူမ်ားႏုိင္ငံေတြက စည္းကမ္း နဲ ့စနစ္ေကာင္းေတာ့ သက္ဆုိင္ရာ ႏုိင္ငံကလူေတြက အက်ဳိးခံစားခြင့္ရွိေစတယ္။ မ်က္ႏွာမငယ္ရဘူး။ အခုေတာ့ ျမန္မာျပည္ရဲ ့ယဥ္ေမာင္းလုိင္စင္ထုတ္ေပးမႈ စနစ္ေၾကာင့္ အကုန္လုံးနစ္နာၾကရတယ္။ ဒါကုိ ျပင္လုိက္ရင္ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းမလဲဗ်ာ။ လုိင္စင္ထုတ္ေပးတဲ့ရုံးက ညႊန္ၾကားေရးမႈးမ်ား၊ မန္ေနဂ်ာမ်ားအေနနဲ ့ျပည္ပထြက္ၿပီး သူမ်ားႏုိင္ငံကေကာင္းတဲ့အတုကုိ ခုိးၾကပါအုံးလုိ ့ပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ယဥ္းေမာင္းသူတုိင္းအေနနဲ ့အထူးသတိထားရတာက ကုိယ့္အတြက္လည္း အႏၲရာယ္ရွိတယ္။ သူမ်ားေတြအတြက္လည္း အႏၲရာယ္ရွိတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ႏုိင္ငံျခားမွာ ကားေမာင္းသင္တုိင္း Defensive Driving လုိ ့ေခါ္တဲ့ နည္းကိုသုံးတယ္။ ဗမာလုိေတာ့ ဘယ္လုိေခါ္လဲမသိဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ က်ေနာ့္အေနနဲ ့ အခု ျမန္မာျပည္မွာေတြ ့ေနျမင္ေနၾကားေနရတဲ့ ကားအုိႀကီးေတြကုိ သံရည္က်ဳိစက္ပုိ ့မဲ့ကိစၥ၊ ကားလုိင္စင္ထုတ္ေပးတဲ့ကိစၥေတြကု |
9/20/11
Myanmar Licence and Policy
Subscribe to:
Posts (Atom)