ရန္ကုန္ႏုိင္ငံေရး
ျပည္တြင္းကလူတစ္ေယာက္မဟုတ္ေတာ့ အျပင္ကေနေတြ ့သမွ်ကုိ တင္ျပမယ္။ အျပင္ကဆုိေတာ့ မီဒီယာကုိပဲ အားကုိၿပီးေလ့လာရတယ္ဆုိပါစုိ ့။ ဒီေတာ့ မီဒီယာေပၚမွာေတြ ့ေနရတဲ့ ႏုိင္ငံေရးျဖစ္ရပ္ေတြမွန္သမွ်ဟာ ရန္ကုန္တစ္၀ုိက္မွာပဲ ျဖစ္ေနတယ္။
သံတမန္ေတြကလည္း ရန္ကုန္ကလူေတြကုိပဲေတြ ့တယ္။ ရန္ကုန္ကအတုိ္က္အခံေတြကလည္း ေဂၚလီလုံးေလာက္ရွိတဲ့ရန္ကုန္တစ္၀ုိက္ကုိမွ တကယ့္ႏုိင္ငံေရးလုိ ့ယူဆေနတယ္။ လူမႈေရးလုပ္ငန္းေတြမွန္သမွ်ကုိလည္း ရန္ကုန္တစ္၀ုိက္မွာလုပ္တယ္။ ၿပီးရင္ မီဒီယာကလည္း ဒီလူ ဒီလူ ဒီအဖြဲ ့ေတြခ်ည္းပဲ ေဖၚျပတယ္။ ၾကာလာေတာ့ ျမန္မာတစ္ျပည္လုံးရဲ ့ႏုိ္င္ငံေရးက ရန္ကုန္လားလုိ ့ေတာင္ ေမးရမလုိျဖစ္ေနၿပီ။
အျခားၿမိဳ ့ေတြ ျပည္နယ္ေတြ တုိင္းေတြမွာ ဘာ့ေၾကာင့္ ရန္ကုန္လုိမထင္ေပၚတာလဲ။ မလုပ္လုိ ့လား။ အေျဖကေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ ရန္ကုန္က ႏုိ္င္ငံေရးသမားေတြဟာ မသြားမလာႏုိင္လုိ ့ အျခားနယ္ေတြအထိမေရာက္တာလုိ ့သုံးသပ္ႏုိင္တယ္။ အတုိက္အခံက ရန္ကုန္မွာေနတယ္။ အစုိးရက ေနျပည္ေတာ္မွာေနတယ္။ ဒီနယ္ေလးႏွစ္ခုက ဗမာျပည္တစ္ျပည္လုံးကုိ ကုိယ္စားလုံး၀မျပဳေသးပါဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ က်ေနာ္တုိ ့အျပင္ကလူေတြထင္တာက ရန္ကုန္က အတုိက္အခံ၊ ေနျပည္ေတာ္ကအစုိးရဟာ ျမန္မာတျပည္လုံးနဲ ့ျပည္ပကလူေတြကုိ လုံး၀ကုိယ္စားမျပဳေသးပါဘူး။ ကုိယ္စားျပဳလာေအာင္ ဒီႏွစ္ခုကလူေတြအေနနဲ ့ ရန္ကုန္နဲ ့ေနျပည္ေတာ္မွာပဲ မေနပဲ သြားလာစည္းရုံးဆက္ဆံၾကေစခ်င္တယ္။
မီဒီယာေတြကလည္း စြတ္ၿပီးအားအားယားယား မေျမွာက္ၾကပါနဲ ့။
အုိင္ဖုန္း၊ အုိင္ပတ္ထ္ နဲ ့ ျပည္ပက အတုိက္အခံ
လြန္ခဲ့တဲ့အခ်ိန္က လက္ေတာ့ ေခတ္စားတယ္။ အစည္းအေ၀းတုိင္း၊ ၀က္ေရွာ့တုိင္းမွာ လက္ေတာ့ေလးပါလိုက္ရမွ ေခတ္မွီသလုိမ်ဳိး။ ေခါင္းေဆာင္ဟုေခၚေသာ ေခါင္းေဆာင္တုိင္း လက္ေတာ့ကုိင္မွ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ေလသလုိ။ အစည္းအေ၀းေတြမွာ လက္ေတာ့ကုိဖြင့္။ ၿပီးရင္ ဘာေတြေရးမွန္းမသိ။ ဒီလုိမ်ဳိးဖက္ရွင္က လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၀-ႏွစ္ေလာက္က မရွိမျဖစ္ မတင့္တယ္ေသာ ဖက္ရွင္။ ဒီလုိေခတ္မွီမွ က်ေနာ္မ်ိဳးတုိ ့ျပည္ပအတုိက္အခံေတြအေနနဲ ့ ဂလိုဘယ္လ္လုိက္ေဇးရွင္းနဲ ့အၿပိဳင္ ေခတ္မွီတယ္လို ့ယူဆတယ္။ ဘိုလိုေလးလည္း ပြားတက္ရင္ ပို ့လို ့ေတာင္ ေစာ္ၾကည္ေသး။
လက္္ေတာ့ဆုိရင္ မဲမဲသဲသဲနဲ ့ဗလႀကီးတဲ့ လက္္ေတာ့ေခတ္ၿပီးေတာ့ ေမာ္ဒယ္လက္ေတာ့ျဖစ္ရမယ္။ လက္ေတာ့သည္ေသးရမယ္။ ပါးရမယ္။ လွရမယ္။ အခုေခတ္လက္ေတာ့ေတြထဲမွာ ပန္းသီးလက္ေတာ့က ေခတ္အမွီဆုံး။ ဆုိနီ၊ ဖူဂ်စ္စုေလာက္ေတာ့ အလုပ္မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ဒါေလးရွိရင္ေတာင္ ႏုိင္ငံေရးစကားေျပာရင္ တယ္ၿပီးဂုဏ္သိကၡာရွိတာေပါ့။
ကြန္ျပဴတာထဲမွာ ဘာေတြေရးလဲေတာ့မသိဘူး။ ဘာမွမေရးလဲ ဒီပစၥည္းေတြရွိဖုိ ့ကအဓိကေပါ့ဗ်ာ။
၂၀၁၁-ေခတ္မွာေတာ့ လက္ေတာ့ေခတ္မဟုတ္။ အုိင္ဖုန္း နဲ ့အုိင္ပတ္ထ္ ရွိရမယ္။ ဟုတ္ဟုတ္မဟုတ္ဟုတ္ ဒါေတြရွိတဲ့လူကသာလွ်ုင္ ႏုိင္ငံေရးကုိ ပုိသိပုိတက္ ပုိၿပီးဆရာႀကီးျဖစ္တယ္။ အုိင္ပတ္ထ္နဲ ့အုိင္ဖုန္းဆုိတာကလည္း ေစ်းႀကီးေတာ့ အေတာ္မ်ားမ်ား ငမြဲေခါင္းေဆာင္ေတြမကုိင္ႏုိင္။ ဒီေတာ့ ကိုင္ႏုိင္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြက ပိုၿပီးမ်က္ႏွာပြင့္ ပုိၿပီးလူအထင္ႀကီးတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ ဒီပစၥည္းေတြကလည္း သုံးတက္အုံးမွ။ သူတုိ ့ခလုတ္ေတြက မထိတထိပြတ္ႏုိင္မွ အလုပ္ျဖစ္တာကုိး။
အဲလုိပြတ္တာကုိ လူေတြကလည္း အထင္ႀကီးတဲ့ ေခတ္မွာ ပြတ္နည္းကၽြမ္းတဲ့ လူက ပုိၿပီး ေစာ္ၾကည္တယ္။ ဒီလုိပြတ္တာကၽြမ္းဖုိ ့အတြက္ ေခါင္းေဆာင္တုိင္း ကုိယ့္အိမ္မွာ ႀကိတ္ၿပီး အပြတ္ေလ့က်င့္ရတယ္။ လူၾကားထဲေရာက္ရင္ အုိင္ေပါ့နဲ ့အုိင္ပတ္ထ္ကုိဖြင့္ လူေရွ ့မွာ ဟုိပြတ္ဒီပြတ္လုပ္၊ လက္ရွိအစုိးရက ေစတနာေတြ ေမတၱာေတြမရွိ၊ ငါတုိ ့ကသာလွ်င္ ျပည္ပကေန အုိင္ပတ္ကုိပြတ္ၿပီး တုိင္းျပည္ကုိအခ်စ္ဆုံး၊ ပညာအတက္အဆုံး၊ ငါတုိ ့ေလာက္သိတဲ့သူမရွိ။ သူတုိ ့ဒီလုိေျပာေနရင္းနဲ ့အုိင္ပတ္နဲ ့အုိင္ဖုန္းကို တီထြင္သူ ဟုိလူႀကီး ေရွာသြားတာကိုေတာင္ မသိတဲ့လူမ်ားျဖစ္ကုန္ၾကပါေကာလား။
က်ေနာ္တုိ ့ၾသစေတ်းလ်က ေတာသားေတြ အုိင္ပတ္လည္း မကုိင္ဘူး။ မသုံးဘူးၾကဘူး။ ကြန္ျပဴတာေတာင္ေကာင္းေကာင္းမသုံးတက္ဘူး။ ဒုကၡသည္အျဖစ္နဲ ့လာၾကတဲ့ ျမန္မာေတြကုိေျပာတာပါ။ တခ်ဳိ ့မ်ားဆုိရင္ ဂ်ီေတာ့ကိုင္ရတာကို ေမွ်ာက္အုန္းသီးရသလုိမ်ဳိး ဘာလုပ္လုိ ့ဘာကုိင္ရမွန္းမသိျဖစ္လုိ ့ျဖစ္။ အိမ္မွာကြန္ျပဴတာရွိတာပဲအဖတ္တင္တယ္။
သူမ်ားေတြလုိ အုိင္ဖုန္း၊ အုိင္ပတ္ကုိေတာ့ ၀ယ္ႏုိင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒါေတြ၀ယ္ၿပီး ဘာလုပ္ဖုိ ့လဲ။ လုပ္တဲ့အလုပ္က စက္ရုံမွာ ေခၽြးေတြနဲ ့ညစ္ပတ္ေပေရၿပီး လုပ္ေနတာ အုိင္ဖုန္းလုိ ပြတ္လုိ ့ရတဲ့ဟာႀကီးနဲ ့ေတာ့မတန္ပါဘူး။ အိမ္ေရာက္မွာ မိန္းမရဲ ့ဗုိက္ကုိ ျပန္ၿပီးပြတ္တာကမွ ဖီးလာေသးတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ၾသစေတ်းလ်က ျမန္မာေတြ အမ်ားစုဟာ ပိုက္ဆံရွိလည္း အုိင္ဖုန္းကို စိတ္မ၀င္စားႏုိင္ပါဘူး။ အုိင္ပတ္လည္း မသိ။ အုိင္ပတ္တာဆုိလုိ ့ ငါးပတ္တာလားလုိ ့ေတာင္ ေမးအုံးမယ္ထင္တယ္။
က်ေနာ့္ တယ္လီဖုန္းဆုိရင္ ေစ်းအနဲဆုံး။ တယ္လီဖုန္းပါဆုိမွ ဆက္လုိ ့ရရင္ေတာ္ၿပီေပါ့ဗ်ာ။ အခုေခတ္တယ္လီဖုန္းေတြကလည္း ရႈပ္ရွက္ကိုခက္ေနတာပဲ။ ဘာေတြထည့္ထားမွန္းကိုမသိဘူး။ ဒီေလာက္ အလုပ္ရႈပ္တဲ့ ၾသစေတ်းလ်ႏုိင္ငံမွာ ဒီလုိတယ္လီဖုန္းကုိသုံးဖုိ ့မေျပာနဲ ့ လွည့္ေတာင္မၾကည့္အားဘူး။ ကြန္ျပဴတာဆုိရင္လည္း ပန္းသီးလား လိေမၼာသီးလား၊ တခါမွ မကိုင္ဘူးဘူး။ မ၀ယ္ႏုိင္လုိ ့မဟုတ္။ အစကေန ျပန္သင္ေနရလုိ ့။ ေစ်းကလည္းႀကီးေသး။ ဒါ့ေၾကာင့္ေစ်းအေပါဆုံး ကြန္ပတ္ လက္ေတာ့ေလးပဲ ၀ယ္ကိုင္တာ ကုိယ္နဲ ့အသင့္ေတာ္ဆုံး။
ေစ်းႀကီးပစၥည္း ေနာက္ဆုံးေပၚပစၥည္းေတြကိုင္ၿပီး လူၾကားထဲမွာ ၾကြားဖုိ ့လည္း မရွိဘူး။ ဘယ္သူမွလည္း အထင္မႀကီးပါဘူးဗ်ာ။
အဲ....ဒါေပမဲ့ တခ်ဳိ ့ေသာ လူေတြကေတာ့ ဒါေလးရွိမွ ေခတ္မွီတယ္။ အထင္ႀကီးတယ္။ မ်ားမ်ားပြတ္ႏုိင္မွ ေစာ္ၾကည္တယ္ဆုိေတာ့ ပြတ္တဲ့ပစၥည္းေတြပဲ ၀ယ္ၿပီး လူၾကားထဲမွ ပြတ္ၾကေလေတာ့သတည္း။
အပြတ္ေခတ္လြန္
ပန္းသီးၿပီး ေဂြးသီးေခတ္ေရာက္ေတာ့မယ္လုိ ့ပညာရွင္ေတြေဟာေနၿပီ။ ပညာရွင္လုိ ့ေျပာရင္ ႏုိင္ငံျခားက ေဒါက္တာဘြဲ ့ရတဲ့ပညာရွင္ကုိေျပာတာမဟုတ္ပါ။ ေ၀ဒေဗဒေဗဒင္ပညာရွင္ကုိေျပာတာပါ။ သူက တကၠသုိလ္ႀကီးမွာ အလုပ္လုပ္ေနတာမဟုတ္ဘူး။ သူ ့ရုံးခန္းက ေရႊတိဂုံဘုရားေဆာင္းတန္းနားမွာျဖစ္ေတာ့ လူလည္းအေတာ္စည္တယ္။
တခါေဟာရင္ ျမန္မာေငြႏွစ္ေထာင္ရတယ္။ ႏုိင္ငံျခားက ေဒါက္တာဘြဲ ့ရတဲ့ပညာရွင္ႀကီးရဲ ့ႏုိင္ငံေရးေဟာစာတမ္းကုိ ေအာက္ေျခကလူေတြစိတ္မ၀င္စားဘူး။ ဘုရားေဆာင္တန္းက ေဗဒင္ပညာရွင္ႀကီးေျပာတာကို ေအာက္ေျခက လက္လုပ္လက္စားေတြအရမ္းစိတ္၀င္စားတယ္။ အားကုိးတယ္။ သူေျပာတဲ့အတုိင္းလုပ္တယ္။ ဒီပညာရွင္ႏွစ္ဦးရဲ ့ကြာျခားခ်က္က ဒီေလာက္ထိျဖစ္ေတာ့ ဘယ္ပညာရွင္က ျပည္သူ ့အတြက္အသုံး၀င္လဲဆုိတာ သိေလာက္ၿပီ။
ဒီႏွစ္ဦးမွာ ဘယ္သူက ျပည္သူ ့အက်ဳိးျပဳလုပ္ငန္းကုိ လက္ေတြ ့က်က် အက်ဳိးေဆာင္ေပးလဲ။ လန္ဒန္တကၠသုိလ္က ေဒါက္တာဇာနည္လား၊ ဘုရားေဆာင္းတန္းက ေ၀ဒပညာရွင္လား။ က်ေနာ့္အထင္ေတာ့ ေဆာင္းတန္းက ပညာရွင္ႀကီးက ပိုလုိေတာင္ လက္ေတြ ့ၾကတယ္လုိ ့ထင္္တယ္။ အဲဒိပညာရွင္ႀကီးကေျပာတယ္။ ပန္းသီးေခတ္ကုန္ရင္ ေဂြးသီးေခတ္ေရာက္မယ္တဲ့ဗ်ာ။ ဒုိ ့ျမန္မာျပည္ႀကီးက ပန္းသီးနဲ ့ေတာ့မတန္ဘူး။ ေဂြးသီးနဲ ့ပဲတန္တယ္။ ေဂြးသီးကုိ ငါးပိေထာင္းလဲရတယ္။ ဟင္းခ်က္စားလည္းရတယ္။ ပန္းသီးက တမ်ဳိးပဲ သုံးလုိ ့ရတယ္ဆုိေတာ့ ေဂြးသီးေလာက္ အသုံးမ၀င္ဘူးတဲ့ဗ်ာ။ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ ့လက္ရွိႏုိင္ငံေရးအခင္းအက်င္းက ေဂြးသီးေခတ္ကိုသြားေနတာကြလုိ ့ ဘုရားေဆာင္တန္းက ပညာရွင္ႀကီးကေဟာေလပါေတာ့တယ္။
ရန္ကုန္ကႏုိ္င္ငံေရးသမား၊ ေနျပည္ေတာ္က အစုိးရ၊ ျပည္ပက အပြတ္သည္မ်ားႏွင့္ၾသစေတ်လ်ေရာက္ေတာသားမ်ားအတြက္ အားေနလုိ ့ေရးျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
--
Thanks for sending!!!
Phone Kyaw